-
Is het eten van ‘vetten’ ongezond voor vrouwen?
Vrouwen letten vaak op of ze niet teveel vetten eten. Maar zijn vetten nou echt zo ongezond? Ook zijn er veel vetarme diëten populair geweest onder de vrouwen. Maar wist je dat dit eigenlijk helemaal geen goed idee is. Of beter gezegd; Waarom zouden vrouwen juist wél meer vetten in hun dieet moeten hebben? Zijn vetten ongezond? Vrouwen kunnen het als ‘makkelijker’ ervaren om een vetrijk dieet op lange-termijn goed vol te houden. Het is namelijk zo dat vet 15% verzadigender is voor vrouwen dan voor mannen. Vrouwen hebben een eiwit-en glycogeen sparend metabolisme. Dit houd dus in dat vrouwen meer vetten en minder eiwitten en koolhydraten verbranden dan mannen.…